Wandeling 17 april 2016

Zondagochtend 17 april begon prachtig met een heerlijk zonnetje. Hier en daar viel er een buitje, maar er werd lekker doorgewandeld.
Zeker 60 mensen kwamen af op de wandeling die georganiseerd was door de stichting. Drie gidsen van IVN Groene Zoom waren aanwezig om de wandeling te begeleiden. Gidsen Marike de Haan, Fred Severin en Wout Huijgens vertelden allerlei wetenswaardigheden over het Halsters Laag. Veel kwam voorbij, van flora en fauna tot een stukje geschiedenis. De wandelaars werden verdeeld over drie groepen. Dank vanuit het bestuur aan deze enthousiaste gidsen! Wandelen met mensen die kennis hebben van de natuur is beslist van meerwaarde.

Er waren ook veel kinderen die met laarzen en/of stevige wandelschoenen enthousiast meededen. Er was genoeg te zien: kikkers en muizen werden gespot en er konden zelfs koeien geaaid worden. En niet te vergeten, lekker even bungelen op de Bungelbank.
Na afloop van de wandeling,die ongeveer 2 uur duurde, werd er gezamenlijk iets (warms) gedronken, wat heel gezellig werd gevonden.
Dank aan al die mensen die mee wandelden, want samen de natuur beleven is geweldig!

Hieronder een foto impressie, foto’s zijn aanklikbaar:
Foto‘s gemaakt door: Annemarie Weldring.
De “Modder stampende meiden”: Paul van Loon.

Met een vriendelijke groet,
Anneke Franken, Conny van Kouteren, Margot Avenarius.